Friday, February 14, 2020

KELUARGAKU JANNAHKU

Assalammualaikum dan hai semua..Kali ini saya nak bercerita serba sedikit mengenai tak lain tak bukan tulang belakang saya iaitu keluarga kesayangan saya..Nama lelaki pertama yang saya cintai???Haaa cuba teka..Tekkkk semua salah😛..Ayah sayalah yang diberi nama Mohd Isa bin Haron dan hanya berkerja sendiri sahaja...Wanita yang membawa saya selama 9 bulan 9 hari kehulur kehilir dengan penuh sabar iaitu mak yang diberi nama Balqis binti Ab.Rahman dan merupakan seorang suri rumah sepenuh masa..Pendek kata Syurga saya di bawah telapak kaki mak selagi tidak bersuami...Tentang ayah dan mak sudah tahu kan kan..Kini saya bercerita pula mengenai adik-beradik pendek kata teman sepermainan, bergaduh, bertarik rambut masa kecil-kecil dulu.Bila dah besar panjang rasa macam matang sikit😅...sikit je tak banyak pun..Saya mempunyai 9 orang adik-beradik iaitu 6 perempuan dan 3 lelaki.. Dimulakan dengan Mohamad Ikhwan, Intan Baizura, Mohd Syafiq, Intan Syahira, Intan Syafiqah, Intan Shazlynn, Intan Shazlyana, Intan Shazliena dan Mohammad Harris Iskandar..Wuu ramainya perempuan...Memang ramai awak dan yang paling penting rajin buat kerja rumah..Mak cakap kalau malas-malas tak boleh kahwin nanti..Yang menariknya nama semua Intan..ala ala permata giteww..permata mak abah..Haa lelaki yang 3 orang tu pelindung kami yang berenam ni..Yang menariknya kami ada sepasang adik kembar perempuan yang tidak seiras..Yang sudah berkahwin baru kakak seorang...yang lain bakal menyusul🙊💖..Akhir kata, jika tiada mereka tidak sempurna hidup saya😘😍💖...Inilah keluargaku...
Keluarga tercinta😍

Intan Permata Mak Abah😙
                               

No comments:

Post a Comment